Безпека життєдіяльності

 

Це пам’ятка, підготовлена Головним управлінням Національної поліції в Харківській області за сприяння Консультативної місії Європейського Союзу, «Як не стати жертвою вуличної злочинності».

Зазначена пам’ятка є практичним посібником для громадян та містить ряд практичних порад, застосування яких дозволить попередити злочинні посягання на громадян та їх майно.

Можна завантажити /032019/pamjatka.pdf

 

Шановні мешканці м. Харкова та Харківської області!

Пропонуємо Вам взяти участь у соціологічному опитуванні «Публічна безпека та довіра до правоохоронних органів». Це дослідження проводиться з метою покращення якості правоохоронних послуг та визначення проблем безпеки у районах м. Харкова та Харківської області.

За результатами опитування будуть встановлені пріоритетні напрями забезпечення публічної безпеки і порядку на території Вашого мешкання на поточний рік та оцінено ефективність роботи правоохоронних органів у минулому році.

Пройти опитування можна на комп’ютері, планшеті або смартфоні за посиланням:

 

http://survey.univd.edu.ua/index.php/448549?lang=uk

Відповіді на запитання займуть у Вас 10-15 хвилин. За необхідності Ви можете перервати заповнення анкети та продовжити її заповнювати у вільний час - для цього натисніть «Продовжити пізніше» у правому верхньому куті екрана, а для повернення натисніть «Завантажити незавершене опитування» у тому ж місці.

Опитування абсолютно анонімне. Результати обчислюватимуться в узагальненому вигляді з групуванням по районах міста та області.

Це дослідження проводиться Харківським національним університетом внутрішніх справ (науково-дослідною лабораторією з проблем протидії злочинності) спільно з Головним управлінням Національної поліції в Харківській області за підтримки Консультативної місії Європейського Союзу та Харківської обласної державної адміністрації в рамках Регіональної програми забезпечення публічної безпеки і порядку в Харківській області на 2018–2019 роки та в рамках реалізації Стратегічних напрямів забезпечення публічної безпеки і порядку на території Харківської області на 2018-2019 роки, затверджених Харківською обласною радою.

Якщо у Вас виникнуть запитання, Ви можете звернутись до виконавців за адресою: ndl@univd.edu.ua .

 

План спільних заходів 2016-2020 р.р.щодо попередження злочинності та рецедивної злочинності
Правове забезпечення управлінської діяльності спеціаліста з охорони дитинства відділу освіти
Організація харчування учнів
Оформлення особових справ на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування

Конституція України Права та обов,язки громадян

Відповідальність батьків та дітей
Як не стати жертвою злочину

АДМІНІСТРАТИВНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ НЕПОВНОЛІТНІХ

Адміністративним правопорушенням визнається протиправна винна дія чи бездіяльність, яка посягає на державний або громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законодавством передбачено адміністративну відповідальність.

Адміністративній відповідальності підлягають особи, які досягли на момент вчинення адміністративного порушення 16-річного віку.

До осіб віком 16-18 років, які вчинили адміністративне правопорушення застосовуються заходи впливу:

1. зобов'язання публічно попроси ти вибачення у потерпілого;

2. попередження;

3. догана або сувора догана;

4. передача неповнолітнього під нагляд батькам чи педагогічного, трудового колективу за їх згодою, а також окремим громадянам на їх прохання.

У разі вчинення особами віком 10-18 років правопорушень, передбачених наступними статтями Кодексу України про адміністративні правопорушення (у тексті - КУпАП), вони підлягають адміністративній відповідальності на загальних підставах:

- 44 (незаконне вироблення, придбання, зберігання, перевезення наркотичних засобів або психотропних речовин без мені збути в невеликих розмірах);

- 51 (дрібне розкрадання державного або колективного манна);

- 121-127 (порушення водіями правил експлуатації транспортних засобів засобів); ч. 1, 2 статті 130 (керування; транспортними засобами в стані сп’яніння);

- 173 (дрібне хуліганство);

- 174 (поширювання неправдивих чутою;

- 185 (злісна непокора розпорядженню або вимозі працівника міліції чи їх образа);

- 190-195 (порушення громадянами порядку придбання, зберігання, передача іншим особам або продаж вогнепальної, холодної або пневматичної зброї);

- 175 (куріння тютюнових виробів у заборонених місцях);

- 178 (розпивання пива, алкогольних,слабоалкогольних напоїв у заборонених законом місцях або поява у громадських місцях у п'яному вигляді).

З урахуванням характеру вчиненого правопорушення та особи правопорушника до зазначених осіб (за винятком ст. 185 КУпАП) можуть бути застосовані заходи впливу, передбачені ст. 24-1 КУпАП:

1. попередження;

2. штраф;

3. сплатне вилучення предмета, я ким став знаряддям вчинення правопорушення;

4. конфіскація предмета, який став знаряддям вчинення правопорушення;

5. позбавлення спеціального права (до років);

6. виправні роботи (до 2-х місяців, 20 % від зарплати);

7. адміністративний арешт (до 15 діб).

КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ НЕПОВНОЛІТНІХ

Злочинність неповнолітніх постійно привертає до себе увагу

Для сьогодні це зумовлено тим, що неповнолітні завжди визнавалися злочинцями особливого роду і становлять одну з найбільш кримінально уражених верств населення.

 

Чинне законодавство передбачає що кримінальній відповідальності та покаранню підлягають особи, яким до скоєння злочину виповнилось 16 років (ст. 22 КК України). Лише за деякі злочини, спеціально вказані в законі, кримінальна відповідальність може настати з 14 років.

Згідно ч. 2 ст. 22 КК України особи, що вчинили злочини у віці від чотирнадцяти до шістнадцяти років. підлягають кримінальній відповідальності лише за:

- умисне вбивство (статті 115-117 КК України);

- посягання на життя державного чи громадського діяча, працівника правоохоронного орган), члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордон) або військовослужбовця, судді, народного засідателя чи присяжного у зв'язку з їх діяльністю, пов'язаною із здійсненням правосуддя, захисника чи представника особи у зв'язку з діяльністю, пов'язаною з наданням правової допомоги представника іноземної держави (етап і 112, 348, 379, 400, 443 КК України);

- умисне тяжке тілесне ушкодження (стаття 121, часина третя статей 345, 350, 377, 398 КК України);

- умисне середньої тяжкості тілесне ушкодження (стаття 122, частина друга статей 345, 346, 350, 377, 398 КК України);

- диверсію (стаття 1 13 КК України);

- бандитизм (стаття 257 КК України л

- терористичний акт (стаття 258 КК України);

- захоплення заручників (статті 147 і 349 КК України);

- зґвалтування (стаття 152 КК України);

- насильницьке задоволення статевої пристрасті неприродним способом (стаття 153);

- крадіжку (стаття 185, частіша перша статей 262б 308 КК України);

- грабіж (статті 186, 262, 308 КК України );

- розбій (стаття 187, частина третя статей 262, 308 КК України);

- вимагання (стані 189, 262, 308 КК України);

- умисне знищення або пошкодження майна (частина друга статей 194, 352, 378, частини друга та третя сип 399 КК України);

- пошкодження шляхів сполучення транспортних засобів (стаття 277 КК України);

- угон або захоплення залізничного рухомою складу, повітряного, морського чи річковою судна (стаття 278 КК "країни);

- незаконне заволодіння транспортним засобом (частини друга, третя статті 278 КК України);

- хуліганство (стаття 296 КК України).

Разом з тим, вже з 16, а не з 14 років, настає кримінальна відповідальність за вбивство з необережності і умисне легке тілесне ушкодження.

Кримінальний кодекс України, враховуючи біологічні, соціальні 1 сі психологічні особливості неповнолітніх, по-новому визначає їх кримінальну відповідальність та покарання.

Відповідно до ст. 98 КК України до неповнолітніх можуть бути застосовані лише п'ять видів основних покарань (штраф, громадські роботи, виправні роботи, арешт, позбавлення волі на певний строк), а також два види додаткових (штраф та позбавлення права обіймати певні посади чи займатися певного діяльністю).

Водночас їх не можна карати, наприклад, обмеженням волі та довічним позбавлення волі.

На відміну від дорослих, у них не можна конфісковувати майно.