Соціальний педагог

 

 Філяк Дмитро Васильович

Посада: Соціальний педагог Ізюмської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 6 Ізюмської міської ради Харківської області

Електронна пошта: filyakdmitriy@ukr.net

Педагогічне кредо: "Все можливо, на неможливе просто потрібно більше часу!"

Тема над якою працює соціальний педагог: «Сприяння розвитку позитивної соціалізації та адаптації дітей до умов нової української школи»

Основні завдання соціального педагога:

  1. Відстоювання прав та інтересів дітей і молоді на основі державних та міждержавних документів з метою забезпечення для неповнолітніх гарантованих їм прав та умов життєдіяльності.
  2. Виявлення соціальних аномалій в певному колективі конкретизування проблем та виявлення індивідуальних і специфічних особливостей учня чи певної групи.
  3. Виявлення, запобігання та обмеження асоціальних явищ, причин соціальної дезадаптації, забезпечення умов для формування соціально-позитивної спрямованості особистості.
  4. Зміна та вдосконалення якостей дитини, особливостей життєдіяльності та створення умов для розвитку потенційних можливостей осіб з функціональними обмеженнями, активне залучення їх до участі в суспільному житті.
  5. Проведення роботи щодо можливості увійти у сферу спілкування вихованців, ведучи одночасно серйозну роботу щодо виховання у них культури поведінки моральних устоїв, доброзичливості у взаєминах з іншими людьми.

 

Чинні нормативні документи:

  1. Конституція України.
  2. Конвенція ООН про права дитини (редакція зі змінами, схваленими резолюцією 50/155 генеральної Асамблеї ООН від 21.12.1995).
  3. Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 р. № 2145 –VIII.
  4. Закон України «Про загальну середню освіту».
  5. Наказ МОН від 22.05.2018 № 509 «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України».

Графік роботи: соціального педагога з часом проведення онлайн консультацій:

Дні тижня

Інтервали робочого часу

Понеділок

12:30-16:30

Вівторок

08:00-12:00

Середа

12:30-16.30

Четвер

08:00-12:00

П’ятниця

12:30-16:30

Графік онлайн консультацій:

Дні тижня

Час для онлайн консультацій

Понеділок

14:30-15:30

Вівторок

11:00-12:00

Середа

12:30-14:30

П’ятниця

12:30-13:30

 

Що робить соціальний педагог у ЗО:

Основні напрями роботи соціального педагога:

1. Організаційно-методична робота координація діяльності й взаємодії усіх суб'єктів соціального виховання.

2. Соціально-психологічна і педагогічна реабілітація дітей і підлітків, які знаходяться у складній життєвій ситуації, соціально незахищених дітей і дітей з особливими потребами.

3. Консультативно-методична допомога всім учасникам навчально-виховного процесу.

4. Підвищення психологічної культури дітей, вчителів, батьків. Впровадження інтерактивних методів роботи.

5. Соціально-психологічна діагностика, моніторинг особистісного розвитку і розвитку соціальної ситуації в дітей, прогнозування змін освітньої ситуації та визначення основних її тенденцій.

6. Проектування і соціально-психологічна корекція розвитку дітей в школі.

7. Робота з дітьми (готовність до навчання в новій системі освіти; вивчення індивідуальних особливостей дитини/колективу; корекція та розвиток індивідуально-психологічних особливостей; профілактика та подолання асоціальних проявів в поведінці дітей, негативних явищ в учнівському середовищі; формування правильної життєвої позиції, здорового способу життя).

8. Робота з педагогічними працівниками (соціально-педагогічна просвіта та консультування з актуальних питань навчально-виховного процесу, особистісної сфери; соціально-психологічний супровід функціонування дитячого та педагогічного колективу на різних етапах його існування; вивчення особливостей педагогічної діяльності).

9. Робота з батьками (соціально-педагогічна просвіта/консультування з питань розвитку та особливостей особистості у різних вікових періодах; вивчення особливостей умов сімейного виховання, мікроклімату).

10. Соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу в умовах інклюзивної освіти (за суб’єктами: - діти, - батьки, - педагогічні працівники).

11. Соціально-педагогічний супровід профільного, допрофільного навчання, надання допомоги учням під час підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання.

12. Соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами. Надання консультацій та рекомендацій вчителям та батькам щодо навчання та виховання дітей з ООП.

13. Психологічна служба має надавати психологічну і соціально-педагогічну допомогу постраждалим, переселеним, біженцям, членам їх сімей і родичам загиблих в ході АТО.

14. Профілактика злочинності та правопорушень в учнівському колективі.

15. Профілактика насильства (булінг, кібер-булінг).

16. Профілактика, попередження суїцидів в учнівському колективі.

17. Профілактика різних видів залежностей, вживання психоактивних речовин.

18. Робота по запобіганню торгівлі людьми.

19. Адаптація учнів, запобігання конфліктів.

20. Захист прав та свобод учнів.

21. Налагодження взаємодії з іншими організаціями.

Також проводиться робота:

  1. робота по запобіганню торгівлі людьми.
  2. робота з попередження навмисного самоушкодження;
  3. робота з родинами вимушених переселенців;
  4. забезпечення соціально-психологічного супроводу дітям з особливими освітніми потребами;
  5. робота по попередженню жорстокого поводження з дітьми.

Висвітлення роботи в дистанційному режимі:

В період карантину з 13.03.2020 по 22.05.2020 року соціальним педагогом досить активно використовувались інноваційні технології роботи зі здобувачами освіти, батьками та педагогічним колективом школи. Соціальним педагогом проводилась робота з просвіти та профілактики всіх учасників освітнього процесу у вигляді різноманітних вебінарів на платформі «Zoom». Також соціальним педагогом в телефонному режимі та за допомогою мессенджера «Viber» проводились консультації з питань, які найбільше турбують здобувачів освіти, батьків та педагогічний колектив. школи.

Розміщення номерів Національної гарячої лінії з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації: 0800 500 335 (безкоштовно зі стаціонарних) або 116 123 (безкоштовно з мобільних)

Розміщення номерів Національної дитячої гарячої лінії: консультації в телефонному та онлайн-режимах в будні дні з 12.00 до 20.00, короткий номер 116 111 (безкоштовно з мобільних телефонів), 0800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів).

Як говорити з дітьми про епідемію. Поради батькам.

Про що варто сказати дитині:

1. «Боятися - це НОРМАЛЬНО. Страх - це почуття, яке допомагає нам бути обережними та піклувалися про своє здоров‘я й здоров‘я інших людей».

2. «Якщо тобі страшно, ГОВОРИ мені про це. Страх стає меншим, коли ним ділишся».

3. «Страх зменшується, коли ЗНАЄШ, ЩО РОБИТИ, щоб захистити здоров‘я: дотримуватися карантину, на вулиці й закритих приміщеннях одягати маску та обробляти руки антисептиком/милом, тримати дистанцію від інших людей». Це тимчасові заходи безпеки, які нас захищають.

4. «Всі епідемії ЗАКІНЧУЮТЬСЯ і все стає як раніше».

«Золоті правила» для батьків:

  1. слід пам’ятати, що ізоляція - це стрес як для дорослих, так і для малечі;
  2. пояснити, що боятись - це нормально. Страх - емоція, яка дозволяє уберегти людину від життєнебезпечних вчинків. Емоція страху - у парі з інтересом: Надавши дитині інформацію про коронавірус, відповідно до її віку, ви зменшите її страх!
  3. щоб подолати негативні емоції, можна зробити мішечок для крику, або ж влаштувати битву подушками;
  4. підліткам варто допомогти розібратися в інформації, з якою вони стикаються, навчити визначати факти та фейки;
  5. розділити права та обов'язки кожного члена сім'ї на час карантину, незалежно від віку;
  6. по можливості організувати звичне для дитини й для себе спілкування, розваги та гуртки в онлайн режимі;

Отже, чого не варто робити батькам:

  1. різко починати виховувати, або «перевиховувати» своїх дітей. Адже це лише забере багато сил, здоров'я і часу та зіпсує відносини сім’ї в умовах ізоляції;
  2. примушувати дітей «використовувати час з користю, не байдикувати», тобто робити те, що здається за потрібне вам. Варто пам’ятати, що завдяки бездіяльності великі ідеї, поховані в несвідомому, отримують шанс проникнути у свідомість;
  3. в жодному разі не варто зводити нанівець малечі. «Заспокійливі» висловлювання, на кшталт «Знайшов, про що переживати», «Тебе це взагалі не стосується, йди, пограйся», замінити на «Я розумію, що ти боїшся», «Я бачу, що тобі сумно, я тебе розумію».

Безпека вдома. https://www.youtube.com/watch?v=mDDzgKQ9e0U

Питання, з якими часто звертаються до соціального педагога:

 

Як правильно організувати дозвілля в умовах соціальної ізоляції?

Сьогодні, коли школи та дитячі садки закриті на карантин, діти змушені цілими днями залишатися вдома. У житті дитини важливу роль відіграє взаємодія з однолітками - школа, ігри у дворі, дні народження друзів тощо. Але під час карантину батьки повинні тримати їх в ізоляції - заради їх же здоров'я. Як же розважити дитину в ситуації, коли ви не можете допомогти їй гуляти на вулиці і спілкуватися з друзями?

Пропонуємо десять веселих ігор, які допоможуть дитині розвинути навички спілкування.

Гра № 1. Презентація. Ця гра, безумовно, сподобається дитині. Запропонуйте їй виступити перед бабусею й дідусем. Вона може продемонструвати їм свої вироби або прочитати вірші. Чим швидше вона навчиться вільно говорити на публіку, тим краще. Це допоможе їй упоратися зі страхом публічних виступів, який часто зустрічається в дітей.

Гра № 2. Що відбувається на картинці? Гра добре розвиває комунікативні навички дитини. Запропонуйте їй у деталях описати, що вона бачить на зображенні: кольори, людей, дії тощо. Старші діти можуть уявити, що відбувалося до цього, що станеться далі. Дана гра розвиває уяву й логічне мислення дитини.

Гра № 3. Закінчіть історію. Почніть історію й запропонуйте дитині її закінчити. Якщо вона ще маленька, розкажіть лічилку, запропонуйте придумати інше її закінчення. Дана гра добре розвиває словниковий запас дитини.

Гра № 4. Імпровізація. Напишіть на аркушах паперу кілька тем, які цікавлять дитину. Покладіть їх у коробку. Запропонуйте їй узяти одну записку й кілька хвилин говорити на дану тему. Згодом малюк навчиться говорити на більш складні теми.

Гра № 5. Придумай історію. Дитина любить придумувати історії більше, ніж слухати. Перед початком гри розкажіть їй коротко зміст будь-якої книги. Потім покажіть дитині кілька ілюстрацій з книги. Запропонуйте їй розташувати картинки підряд. Коли вона зробить це, попросіть розповісти історію за картинками.

Ігри на комунікацію – ефективний спосіб навчити дитину чітко й лаконічно висловлювати свої думки. Подібні ігри також добре допомагають зміцнити зв'язок з дитиною.