Учням

Учням, які планують вступати 2018-го на молодшого спеціаліста на основі 9-ти класів, потрібно заздалегідь потурбуватися про отримання паспорту в формі ID-картки. Про це нагадав директор Департаменту вищої освіти МОН Олег Шаров.

Відповідно до Умов прийому, вступникам на молодшого спеціаліста на базі 9-ти класів під час подання заяви на вступ необхідно пред’явити оригінал документа, що посвідчує особу, та подати його копію.

«Таким документом є паспорт у вигляді ID-картки, який видається громадянам України з 14-річного віку. Тому буде потрібно для вступу на основі 9-ти класів подавати саме таку ID-картку. І ми дуже просимо заздалегідь потурбуватися про її замовлення та отримання. Адже вступати за свідоцтвом про народження зможуть лише ті вступники, яким 14 років виповнилося після 1 травня 2018 року», – зазначив Олег Шаров.

Нагадуємо також, що прийом заяв на молодшого спеціаліста для вступників на базі 9-ти класів почнеться 2 липня і триватиме до 14 липня 2018 року. Такі вступники подаватимуть заяви в паперовій формі. Водночас вступники на базі 11-ти класів подаватимуть документи виключно в електронній формі.

Повідомляє прес-служба МОН України

PISA-2018

Міжнародні порівняльні дослідження стали невід’ємною частиною системи оцінювання якості освіти у багатьох країнах світу. Вони дозволяють об’єктивно оцінити стан освіти в державі, сформулювати пріоритетні напрямки і визначити фактори вдосконалення галузі.

Дослідження PISA (Programme for International Student Assessment, офіційний веб-сайт програми www.oecd.org/pisa) проводиться кожні три роки. У ньому беруть участь 15-річні з більш як 70 країн світу.

У межах Програми підлітки проходять тестування з математики, природничих наук і читання, а також відповідають на запитання під час анкетувань. Варто зазначити, що дослідження не перевіряє знань програмового матеріалу, натомість його завданням є визначити в учнів окремих країн здатність до використання знань і умінь з математики та природничих наук у життєвих ситуаціях, а також, яким рівнем читацької грамотності вони володіють.

Основною метою таких досліджень як PISA не є змагання між державами. Країни-учасниці відрізняються за соціально-економічним становищем, мають свої культурні, національні особливості, специфіку підходів до формування змісту освіти і вибору способів навчальної взаємодії тощо. Порівняльний характер дослідження визначається в першу чергу можливістю проаналізувати результати країни у різних циклах дослідження, визначати тенденції в освітній галузі конкретної країни.

Участь в PISA-2018 дозволить громадянам України, зокрема, спеціалістам у галузі освіти, об’єктивно оцінити стан середньої освіти в країні, усвідомити значущість поступових перетворень у цій сфері, політикам – приймати обґрунтовані рішення про необхідність змін.

Уряд доручив Міністерству освіти і науки України забезпечити участь України у міжнародному дослідженні якості освіти PISA-2018 та визначив відповідальним за його проведення Український центр оцінювання якості освіти. (Розпорядження Кабінету Міністрів України від 4 лютого 2016 р. № 72-р «Деякі питання участі України у міжнародному дослідженні якості освіти PISA-2018»).

Перші результати тестування українських учнів будуть доступні у 2018 році.

Офіційний сайт програми PISA-2018 в Україні.

Презентація:«Стан підготовки міжнародного порівняльного дослідження якості освіти PISA-2018 в Україні. Програма дій на 2017 рік»Вакуленко Т. С.

Презентація:"PISA-2018: Оцінювання математичної грамотності"В.П.Горох

Презентація: "PISA 2018: Читання (провідна галузь дослідження) приклади завдань"С.В. Ломакович

PISA ПРОГРАМА МІЖНАРОДНОГО ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ

Учнів України порівняють з однолітками з інших країн

 

Учнів України порівняють з однолітками з інших країн

Україна бере участь у міжнародних дослідженнях якості освіти. Не так часто, як того хотілося б, але таки бере. І це, безумовно, дуже для нас корисно. Участь у таких вимірюваннях дозволяє побачити себе на тлі інших країн, обмінятися з ними досвідом. Так, 2007-го і 2011 року Україна брала участь у Міжнародному дослідженні TIMSS (Trends in Mathematics and Science Study).

Одразу після першого вимірювання ми почали змінювати шкільні програми, підручники, збірники завдань для контролю знань, підходи до викладання. І наші результати TIMSS-2011 поліпшилися. Однак після 2011-го участь у дослідженні було припинено. Змінилася влада, змінилися міністри й політичні розклади. На продовження участі в дослідженні TIMSS не знайшлося коштів. Оновлені навчальні програми викинули в смітник — вони були розраховані на 12-річну школу, від якої тоді наша країна відмовилася.

І ось нині Україна зголосилася взяти участь в іншому, дуже авторитетному, міжнародному порівняльному дослідженні якості освіти — PISA (Program for International Student Assessment). Цим дослідженням охоплено 80 країн світу. Участь у ньому коштуватиме приблизно 50 тис. євро на рік упродовж чотирьох років.

Що дасть нам участь у PISA?

Мета більшості міжнародних досліджень триєдина. Перша — порівняння освітніх систем різних країн світу. Друга — запозичення найкращих практик інших країн. І третя — звернення уваги громадськості, освітян на передові практики в галузі освіти. Якщо ми говоримо про дослідження PISA, то це передусім компетентнісний підхід, компетентнісне оцінювання і звернення до компетентнісної парадигми освіти, яка в світі вже давно є передовою.

У чому суть компетентнісного підходу до навчання?

Компетентнісний підхід орієнтований на застосування знань у реальних або близьких до реальних ситуаціях. Наприклад, якщо ми говоримо про математичні задачі. Усі в школі вчили формулу площі квадрата чи прямокутника. Але людина, яка робить ремонт у своїй ванній кімнаті, має порахувати цю площу для того, щоб визначити кількість кахлів, які треба покласти на підлогу в ній. Це і є компетентнісний підхід.

У дослідженні PISA беруть участь тільки 15-річні учні, незалежно від того, в якому класі вони навчаються. Вважається, що саме цей вік є віком закінчення основної базової освіти й ухвалення сутнісних рішень у житті. Буквально за рік-два дитина потрапить у складний світ професій, сама почне заробляти гроші або отримувати стипендію, ухвалювати рішення щодо свого побуту (де жити — у винайнятій квартирі чи в гуртожитку).

Раніше все це за неї вирішували батьки. А тепер вона стає частиною активного соціуму. Таких міжнародних вимірювань, як PISA, ми ще не проводили в Україні. Дослідження ТІМSS більше орієнтується на шкільні програми, тобто на те, що саме діти вивчають у школах.

Як відбуватиметься дослідження PISA?

Воно складається з двох блоків: опитування і тестування. Опитування потрібне для того, щоб з'ясувати, які саме фактори впливають на успішність дитини у виконанні завдань тестування. Наприклад, є дуже великий блок запитань про background дитини: де вона народилася, хто її батьки і яка в них професія, які шкільні предмети вона вивчала, чи комфортно почувається в середовищі однолітків у школі, чи подобається їй навчатися, чи любить вона ті або інші уроки?

Для чого потрібне тестування, зрозуміло — щоб дитина показала, що вона вміє робити зі своїми знаннями в різноманітних життєвих ситуаціях. У різних країнах світу свої переліки шкільних предметів і очевидно, що свої специфічні предмети. Але певні навчальні предмети вважаються базовими, такими, що визначають долю людини в майбутньому. Це — читання, математика і природничі дисципліни. Власне ці три галузі й досліджує PISA.