Головна » 2018 » Вересень » 13 » СтопБулінг загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!»
11:02
СтопБулінг загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!»

 

Образливі прізвиська, глузування, піддражнювання, підніжки, стусани з боку одного або групи учнів щодо однокласника чи однокласниці – це ознаки нездорових стосунків, які можуть призвести до цькування — регулярного, повторюваного день у день знущання. Регулярне та цілеспрямоване нанесення фізичної й душевної шкоди стало об’єктом уваги науковців і педагогів, починаючи з 70-х років минулого століття, й отримало спеціальну назву – булінґ.

Прикметною ознакою булінґу є довготривале «відторгнення» дитини її соціальним оточенням.

Найчастіше булінґ відбувається в таких місцях, де контроль з боку дорослих менший або взагалі його нема. Це може бути шкільний двір, сходи, коридори, вбиральні, роздягальні, спортивні майданчики. У деяких випадках дитина може піддаватися знущанням і поза територією школи, кривдники можуть перестріти її на шляху до дому. Навіть удома жертву булінґу можуть продовжувати цькувати, надсилаючи образливі повідомлення на телефон або через соціальні мережі.

За даними різних досліджень, майже кожен третій учень в Україні так чи інакше зазнавав булінґу в школі, потерпав від принижень і глузувань: 10 % – регулярно (раз на тиждень і частіше); 55 % – частково піддаються знущанню з боку однокласників; 26 % – батьків вважають своїх дітей жертвами булінґу.

 

Практично в кожному класі є учні, які стають об’єктами глузувань та знущань, а також агресори, які є ініціаторами булінґу.

http://multycourse.com.ua/public_html/img/modul_4/9/buling_bolezn_vlasti.png

Найчастіше цькування ініціюють надміру агресивні діти, які люблять домінувати, тобто бути «головними». Їх не турбують почуття і переживання інших людей, вони прагнуть бути в центрі уваги, контролювати все навколо. Принижуючи інших, вони підвищують власну значущість. Нерідко це відбувається через глибокі психологічні комплекси кривдників. Можливо, вони самі переживали приниження або копіюють ті агресивні й образливі моделі поведінки, які є у їхніх сім'ях.

Зазвичай об'єктом знущань (жертвою) булінґу вибирають тих, у кого є дещо відмінне від однолітків. Відмінність може бути будь-якою: особливості зовнішності; манера спілкування, поведінки; незвичайне захоплення; соціальний статус, національність, релігійна належність. Найчастіше жертвами булінґу стають діти, які мають:

  • фізичні вади – носять окуляри, погано чують, мають порушення опорно- рухового апарату, фізично слабкі;
  • особливості поведінки – замкнуті чи імпульсивні, невпевнені, тривожні;
  • особливості зовнішності – руде волосся, веснянки, відстовбурчені вуха, незвичну форму голови, надмірну худорлявість чи повноту;
  • недостатньо розвинені соціальні навички: часто не мають жодного близького друга, краще спілкуються з дорослими ніж з однолітками;
  • страх перед школою: неуспішність у навчанні часто формує у дітей негативне ставлення до школи, страх відвідування певних предметів, що сприймається навколишніми як підвищена тривожність, невпевненість, провокуючи агресію;
  • відсутність досвіду життя в колективі (так звані «домашні» діти);
  • деякі захворювання: заїкання, дислалія (порушення мовлення), дисграфія (порушення письма), дислексія (порушення читання);
  • знижений рівень інтелекту, труднощі у навчанні;
  • високий інтелект, обдарованість, видатні досягнення;
  • слабо розвинені гігієнічні навички (неохайні, носять брудні речі, мають неприємний запах).

План заходів інформаційної кампанії

«#СтопБулінг загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!»

Ізюмської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6 Ізюмської міської ради Харківської області

 

з/п

Назва заходу

Дата

проведення

Відповідальні

  1.  

Заняття з елементами тренінгу «Протидія булінгу в дитячому середовищі»

 

11.09.2018

ЗДВР Глущенко Т.О., класні керівники 5-8 класів

  1.  

Мастер – клас для учнів молодшої школи «Павутинка дружби»

 

11.09.2018

Класні керівники

1-4 класи

  1.  

Засідання учнівського самоврядування «Запобігання булінгу в шкільному середовищі. Кібербулінг»

 

12.09.2018

Педагог-організатор Петрова Я.А., учнівське самоврядування

  1.  

Тренінгові заняття «Спілкування між однолітками»

 

13.09.2018

Соціальний педагог,класні

керівники 9- 11 класи

  1.  

Виховні години: «Стоп булінг».

 

Протягом тижня

Класні керівники1-11 класів

  1.  

Інструктаж учнів про небезпеку «груп смерті» в соціальних мережах

 

Протягом тижня

Класні керівники1-11 класів

 

Переглядів: 46 | Додав: izumschoolsite | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar